Acest joc este arhicunoscut, cel puțin în Japonia, desenul tablei este pur japonez. Este jocul perfect pentru a fi jucat între prieteni.
Începând cu 1963, compania Balvi a dăruit magie prin produse excepționale, care ne aduc și astăzi un zâmbet pe buze. Fie că suntem cei care le oferim sau cei care le primim, articolele Balvi, împărtășesc bucurie și inovație, la fiecare pas. Aceștia colaborează cu designeri din toată lumea, pentru un plus de creativitate, astfel aduc în mod constant viziuni noi și produse surprinzătoare.
INSTRUCȚIUNI DE JOC
PREGATIREA JOCULUI
Începe prin a plasa cei 4 pisoi pe cercurile de pornire de culoarea corespunzătoare. Fiecare jucător se așează în fața culorii sale, cu pisoii plasați într-un rând în dreapta lor și cu zarul propriu.. Odată ajunși la locul lor, jucătorii vor arunca zarurile pe rând pentru a muta pisoii pe tabla de joc. Un pion poate fi mutat în pătratul de pornire (A) numai prin obtinerea unui 5(prin rotirea zarului)
CUM CÂȘTIG?
Scopul este să vă duceți cei 4 pisoi în centrul plăcii. Pentru aceasta, va trebui să faceți o tură completă (în sens invers acelor de ceasornic) a plăcii de la pătratul de pornire (A) până la rândul culorii (B) pentru a ajunge la pătratul central (C).
Piesele pot ajunge în centru numai prin rularea numărului exact cu zarul. Dacă unul dintre pisoii tăi ajunge în centru, poți avansa cu 10 pătrate cu un alt pion pe tablă. Primul jucător care își plasează cei 4 pisoi în centru (C) câștigă.
CÂND ÎȚI VINE RÂNDUL
Dacă, atunci când vă rotiți zarul, pătratul de pornire (A) este luat de 2 dintre pisoii dvs., trebuie să avansați 5 pătrate cu un alt pion deja pe tablă. Nu pot exista niciodată mai mult de 2 pioni într-un pătrat. Dacă pătratul de pornire (A) este luat de 2 pisoi de la diferiți jucători, puteți scoate pisoiul de la ultimul jucător care a sosit și puteți avansa 20 de pătrate. Celălalt jucător trebuie să-și întoarcă pisoiul la "acasă", pe unul dintre cercurile de pornire.
Când toți pisoii și-au părăsit casa și punctele de plecare sunt goale, pătratele de pornire (A) și pătratele cu un cerc colorat devin spații sigure pentru toți jucătorii, iar pionii lor nu pot fi scoși. Zarul poate fi aruncat o singură dată pe tură. Dacă rulezi un 6, ți se oferă o aruncare suplimentară, dar dacă rostogolești un 6 de trei ori la rând, pisoiul tău trebuie să se întoarcă la cercul de pornire pentru culoarea sa.
BARIERE
Puteți construi o barieră plasând doi pisoi egali într-un singur pătrat, împiedicând restul jucătorilor să avanseze. Bariera poate fi dată jos dacă jucătorul care a creat-o rostogolește un 6 sau nu are alți pioni pe care să-i poată mișca, caz în care trebuie să deblocheze calea mutând unul dintre pioni.
Ca excepție, jucătorul poate menține bariera în loc dacă:
- Ei vor să meargă mai departe, dar există o altă barieră în calea lor. Piața pe care trebuie să aterizeze este ocupată de alți doi pisoi.
- Ei au mai puțin de 20 de pătrate înainte de a ajunge la centru (C).
ELIMINĂ-ȚI ADVERSARUL
Dacă un jucător cade pe un pătrat ocupat de un alt jucător, scoate pionul adversarului, trimițându-l înapoi la "acasă" pe unul dintre cercurile originale. Jucătorul care mănâncă pionul poate avansa cu 20 de pătrate, cu excepția cazului în care întâlnește una dintre situațiile menționate anterior (o barieră în calea lor, pătratul de destinație este ocupat de alți 2 pioni sau au mai puțin de 20 de pătrate de parcurs înainte de a ajunge în centrul tablei).